Att det var så här mycket jobb att ordna ett bröllop!!

Det hade jag aldrig trott. Visst, jag är inte dum. Jag visste att det var ett jäkla massa jobb, men inte riktigt så här.

Kanske känns det mer eftersom så mycket har gått snett.

Det har minst sagt varit ett par intressanta twist and turns i denna bröllopsplaneringen.

För er som är nya här, Detta har hänt:

1. Innan sommaren hittade jag klänningen som jag trodde var den Rätta. Jag hade fel och beslöt mig för att skaffa en ny. Hittade den nya klänningen via Ebay (Kina) och efter ett par veckor fick jag hem den. Den vart för liten, så jag fick skicka tillbaka klänningen till Kina och väntar på en ny, större som borde (läs BORDE) komma när som helst.

Spräckte klänningsbudgeten med någon tusenlapp..

2. Kommunikationsproblem med några nära blivande släktingar. Detta har emellertid ordnat upp sig, men ack vad det tog på krafterna. I någon vecka var man ett känslomässigt närvrak.

3. Live musiken sket sig. Dom vi hade tänkt på var alldeles för dyra och inte riktigt vad vi hade velat ha. Back-up:en fick vi aldrig tag på, så då får det bli "vanlig" musik. Men det blir bra ändå, om inte bättre.

4. Främling försöker förstöra. Vill inte säga vad som stod, men någon lämnade en kommentar på denna blogg (är bortplockad) som försökte smutskasta någon av oss. Inte stjysst alls och väldigt fegt, saken vågade inte skriva sitt namn. Här började jag misströsta ordentligt.

5. Kocken hoppade av pga. av annat jobb. All matplanering förstörd och nu får vi laga vår egen mat - det blir buffé. Men det kommer bli toppen! Fast tidigare misströstan gick nästan över till ren förtvivlan, men tackvare underbara Vicke och min mor så gick det aldrig så långt.

Men jag säger er. Blir något mer förstört så kommer jag nog bryta ihop. Det enda som inte gör att jag redan har gjort det är för att jag ser så fram emot denna dagen då jag får bli min underbara Peters fru.

Snälla, snälla, snälla låt allt gå bra frånoch med nu. Snälla?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0