Mitt bröllop 20/11-2010

Vilken underbar dag! Över alla förväntningar. Förutom dagen då min dotter Belles föddes så var det den bästa dagen i mitt liv. Lycka!!

Så här såg vårt Rockbröllop ut

Vaknade efter att ha fått sova bra hela natten (händer inte speciellt ofta).
Duschar i lugn och ro och äter stabilfrukost hela familjen.

Ser att det ligger kvar snö och blir överlycklig. Det blev ett vinterbröllop!!

09.50 åker vi iväg till floristen - Landvetter Trädgårds Forum och hämtar brudbuketten. Så vacker!!
Har ingen egen bild på den så jag lånar från Tess blogg



Är så nöjd med den. Så vacker (större bild kommer lite längre fram)

10.30 är jag hos frisören (Peter körde mig).
Linda heter hon och frisörsalongen heter Frisörgruppen och ligger på Kyrkogatan.
Kan mycket varmt rekommendera henne, hon är inte bara jätte duktig utan riktigt trevlig.
Där var Vicke, min älskade bästa vän / toastmadame och färgar håret rött. Sååå snygg blev det!
Sådär sitter vi i några timmar, blir fixade i håret, sminkade och dricker bubbel. Är i omgångar mycket nervös och värst är det när Peter ringer och låter jätte nervös. Usch va darrig jag blev då!

Vid 13.30 är vi helt klara och mina föräldrar hämtar oss och kör den lilla vägen till Rådhuset på Gustav Adolfstorg.
Vid rådhuset väntar min ursnygga Peter, min älskade syster Susan (även hon toastmadame) och min svåger. Efter en liten stund dyker Peters föräldrar, lillasyster Louise (värdinna), hennes pojkvän Lippe och Vickes pojkvän Marcus upp.
Vi är sååå nervösa nu och jätte spända. Går upp till övervåningen och träffar där på Emma, Karin (Belles faddrar) och Emmas kille Michael.
Allt känns så overkligt och alla är så jätte fina.

Vi är först ut och vi går in i "vigselrummet". Hälsar på vigselförättaren och ställer oss där vi ska.


Väldigt nervösa (i bakgrunden syns Louise och Susan)

Dom nygifta

Sen blev det kramkalas och så skulle vi åka vidare med Susan och Daniel till lokalen i deras bil som dom hade gjort om till en limo!

Puss



Dags för lite skumpa

Hela vägen till Torslanda lyssnar vi på olika metallåtar, dricker skumpa och bara njuter.

Sen kommer vi till lokalen där vi checkar allt, dricker lite och sedan är det dags att åka igen.
Vi tror att vi ska fotas av syrran som ska ha lånat en grymkamera ute vid havet, men istället så har Susan, Daniel och mina föräldrar hyrt in en proffsfotograf. Vi blir så överraskade.
Det var verkligen jätte kul, men kallt!
Bilderna här är från syrrans kamera, vi har inte fått fotografens än.






Det var inte varmt, fy vad vi frös, men som sagt jätte kul.
Tack syster, svåger och föräldrar för detta!


Sen är det dags att åka tillbaka till lokalen där dom har tänt upp jätte fint med marshaller (klockan är nu 16.20 och mörkt ute)
Alla har samlats vid baren och när vi kommer in i rummet applåderade och hurrade dom. Vi får bubbel och så utbringas brudskålen.



Kramkalas och mycket nära till tårar



Vi är tidigare än planerat så vi får se det dom spelat in när vi vigdes på projektorn sen blev det att sätta sig.




Middagen var helt fantastisk. Maten var jätte god, servitörerna var duktiga och talarna var fantastiska.
Det var flera som t.o.m. grät av dom andra gästerna.

Värst var det när jag själv skulle hålla tal till Peter, det var riktigt jobbigt. Då var jag nära att brista. Men sminket klarade sig.


Hållt tal till Peter

Middagen var som sagt fantastisk, vilka vänner och familj vi har.

Efter middagen (med alla underbara tal, rolig möhippe/svensexafilm och rättning av poängpromenad) var det dags för att kasta blombuketten (har tyvärr ingen bild på det) men det var Peters moster som kämpade hårdast och fångade blomman.

Efter det var det dags för Peter att kasta mitt strumpeband.

Och det var min kära kusin John som fångade den.

Efter det så var det dags för vår fina tårta

Vår underbara chokladmoussetårta



Skära tårtan

Sen öppnade vi presenter och jag kan bara säga, guud vilka givmilda vänner och familjer vi har.
Helt otroligt fantastiska människor.


Efter det fira av Khom Loy vilket var en mycket intressant upplevelse haha!!

Det gick så där, men en flög iväg iallafall och det var mycket vackert!

Sen bröllopsvalsen

Vi dansade till Nothing Else Matters


Och efter detta blev det fest ända fram till klockan 04.00 för visa. Vi åkte 03.30 till Quality Hotel 11 där vi spenderade bröllopsnatten på högsta våningen i ett mysigt rum. Tack för det Vicke!!

Mitt drömbröllop verkligen, så otroligt nöjd och lycklig över att få ha varit med om en sådan fantastisk dag!
Stort tack till alla som var med och gjorde vår dag så lyckad och underbar!


Familj + lite släkt


Vackra Louise och stiliga Lippe


Snygga Susan




Snygga (knasiga) Vicke


Nygifta & Nykära

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0